Lehetőségünk adódik bárhol és bármikor hajózni nulla károsanyag kibocsájtás mellett.
Ez egy kompakt rendszer, amely lehetővé teszi mind a mozgatást, mind az energia termelést, akár egyidőben. A rendszert vizsgálták csendes vitorláson, védett vízeken és kikötőkben.
Az FNM hibrid párhuzamos rendszer az elektronikus vezérlés révén optimalizálja a fogyasztást, és megőrzi a legújabb generációs common rail turbódízel motorok teljesítményét.
A két meghajtó egység azonos tengelyre kapcsolódik egy elektrohidraulikus tengelykapcsolóval, amely működési logikáját elektronika vezérli a felhasználó akaratának megfelelően.
Lehetővé teszi, hogy a felhasználó kiválassza a meghajtás típusát, de a vezérlés generátor módban elektromos energia termelésre vált, ha nincs szükség a villanymotorra.
Az FNM hibrid rendszer ötvözi az energia-előállító és a mozgató rendszert, ezáltal szükség esetén extra tolóerőt kaphatunk a villanymotor révén.
További előnye mutatkozik a hibrid rendszernek a hajó főmotorjának kiválasztásakor.
Ugyanis alkalmazható kisebb teljesítményű dízelmotor is e kombinációban, hiszen a kishajó siklásba hozásához szükséges extra tolóerőt adhatja a villanymotor, a cirkáláshoz pedig elégséges a kisebb dízel.